2025-01-28 Naruszenie stanu wody na gruncie - kompetencje wójta, burmistrza, prezydenta miasta a obowiązki pozostałych organów administracji samorządowej i rządowej

Mapa: PTTK, Jagielonska  6, KrakowZapraszamy na szkolenie: Naruszenie stanu wody na gruncie - kompetencje wójta, burmistrza, prezydenta miasta a obowiązki pozostałych organów administracji samorządowej i rządowej, które odbędzie się w dniu 2025-01-28 online/stacjonarnie (Kraków ul. Jagiellońska 6, sala numer 6) w godz. 10.00 - 15.00 

Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa na karcie zgłoszeń w terminie do 23 stycznia 2025 r. Karta zgłoszeń wraz z informacją odnośnie ceny szkolenia do otrzymania drogą elektroniczną pod e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz tel/fax 12 422-19-83

Celem szkolenia jest omówienie problematyki postępowań administracyjnych dotyczących naruszenia stanu wody na gruncie w odniesieniu do przepisów art. 234 ustawy Prawo wodne.

Program szkolenia:

1) Katalog pojęć i definicji związanych z art. 234 ustawy Prawo wodne: urządzenia wodne, korzystanie z wód, zgody wodnoprawne, likwidacja urządzenia wodnego, obiekty i urządzenia budowlane.

2) Prawidłowa kwalifikacja sprawy - naruszenie stanu wody na gruncie a:

 zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub decyzji 

o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, 

 działania wymagające pozyskania pozwolenia wodnoprawnego,

 właściwe utrzymanie urządzeń wodnych i/lub obiektów budowlanych,

 prace budowlane realizowane na podstawie Prawa budowlanego,

 działania, które nie stanowią naruszenia stanu wody na gruncie, a wymagają pozyskania innych decyzji administracyjnych bądź uzgodnień.

3) Wizja terenowa jako podstawa weryfikacji zgłoszenia:

 udział wnioskodawcy oraz ewentualnych stron postępowania,

 prowadzenie czynności wspólnie z organem nadzoru budowlanego

 właściwe opracowanie materiału dowodowego - protokół z oględzin, dokumentacje projektowe, uzgodnienia i decyzje administracyjne, dokumentacja fotograficzna.

4) Przesłanki do prowadzenia postępowania administracyjnego w przedmiocie naruszenia stanu wody na gruncie:

 zmiana kierunku naturalnego odpływu wód a zaistnienie szkody,

 prowadzenie postępowania z urzędu i na wniosek.

5) Prowadzenie postępowania administracyjnego z art. 234 - wyznaczenie stron postępowania, wszczęcie postępowania administracyjnego, zbieranie materiału dowodowego, wydanie decyzji, ugoda pomiędzy stronami

6) Ekspertyza hydrogeologiczna - zasadność opracowania i zakres dokumentacji.

7) Decyzja administracyjna w przedmiocie naruszenia stanu wody na gruncie:

 przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom - zakres i termin działań,

 odwołanie od decyzji, nadanie klauzuli ostateczności.

8) Wszczęcie postępowania administracyjnego na podstawie art. 234 przed upływem 

5 lat od dnia, od zaistnienia szkody.

9) Naruszenie stanu wody na gruncie a obowiązki:

 Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie,

 Państwowych Powiatowych Inspektoratów Nadzoru Budowlanego,

 Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska.

 

Szkolenie będzie przeprowadzone stacjonarnie jeśli zbierze się grupa i online. 

Uczestnik może wybrać formę uczestnictwa dogodną dla siebie.

Szkolenie stacjonarne: Kraków,  ul. Jagiellońska 6 , I p . Przy czym jeżeli nie zbierze się grupa min. 8 osób na formę stacjonarną to szkolenie zostanie zrealizowane tylko w formie online dla wszystkich.

Szkolenie w formie webinarium – online. Uczestnicy biorą udział w szkoleniu online, widzą wykładowcę i prezentację oraz mają możliwość zadawania pytań bezpośrednio lub za pośrednictwem czatu. Każdy uczestnik po potwierdzeniu udziału dostanie na ok. 1-2 dni przed planowaną datą szkolenia link do udziału w seminarium szkoleniowym na platformie Zoom.

Wykładowca:

Mgr niż Inżynierii Środowiska, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Posiada niemal 20-letnie doświadczenie zawodowe w gospodarce wodnej i ochronie środowiska.  Specjalista ds. kształtowania zasobów wodnych i ochrony środowiska, prowadzący postępowania administracyjne w ww. tematyce. Pracownik jednostek samorządu terytorialnego oraz administracji rządowej, posiadający wieloletnie doświadczenie, zarówno z zakresu prowadzenia postępowań administracyjnych oraz pozyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych, w celu realizacji zadań statutowych.